ערב מרגש בתיכון קוגל המורים התלמידים וכיתת הגימלאים ביקשו להודות לחברה לחקר המקרא על ערב חשוב ומרגש כל הכבוד

דברים טובים במגמת תנך ביום ד נערך ערב מגמת תנך בתיכון קוגל בשיתוף החברה לחקר המקרא הערב עמד בסימן סיפורי גבורה במקרא ושל חיילי צה"ל התלמידים שמעו הרצאה  של אלוף במיל עוזי דיין ותת אלוף אפי איתם חילקנו שלוש מלגות למצטיינים מטעם החברה לחקר המקרא וקרן לאה לב ענת צידון המפקחת כל לימודי תנך ממלכתי במשרד החינוך  כיבדה את האירוע בנוכחותה

ערב מרגש בתיכון קוגל המורים התלמידים וכיתת הגימלאים ביקשו להודות לחברה לחקר המקרא על ערב חשוב ומרגש כל הכבוד

בס"ד  כו אייר תשפג17.05.2023

 

דברי ברכה ופתיחה לסיום יום שיא בתנ"ך,בתיכון ממלכתי עירוני קוגל בעיר חולון מיזם משותף לבית הספר ןלחברה לחקר המקראשיסד דוד בן גוריון (1952)

מאת ישראל קריסטל – מנכל החברה לחקר המקרא.

......................................................................................................

כבוד ממלא מקום ראש העיר חולון מר זהר נוימרק

מנהלת בית הספר סמדר חדד

המפקחת הראשית על הוראת התנ"ך בחינוך הממלכתיענת צידון

ידידי הטוב האלוף במיל. עוזי דיין סגןהרמטכ"ל לשעבר.

תת אלוף במילואים המעוטר בעיטור מופת על ידי צבאההגנה לישראל אפי אפרים איתם.

ד"ר נח חיות מנהל פרויקט "ימי שיאבתנ"ך בחברה לחקר המקרא.

צוות התנ"ך בראשותו של קובי בן בסט

ואחרונים חביבים – תלמידים יקרים, הורים ואורחיםיקרים.

החברה לחקר המקרא מיסודו של דוד בן גוריון שהוקמהבשנת ,1952שאני עומד בראשה מתחדשת ופורצת דרך בארץ ובעולם בכל הקשור להנחלת אהבת התנ"ך לכל.

בשנים האחרונות ניצבת החברה בּקדמת העשׂייה  צּיבּוּרית- החינּוּכית ויוֹצרת חבּורים וגשריםבין האקדמיה,אלופי צה"ל במיל. לבין בני הנוער, שהם עתיד המדינה שלנו.

 

 

 

אם תשאלו תלמיד תיכון ממוצע מהו התנ"ך עבורו, מן הסתם תקבלו תשובהשזהו עוד אחד ממקצועות הבגרות. ואם תעשו סקר פופולריות, תגלו שזהו אחד המקצועותהפחות אהובים על ידי תלמידי מערכת החינוך שנת 2023.

אבל זו החמצה אדירה. התנ"ך איננו ספר היסטוריה. הוא לא בא לספר לנוסיפורים עתיקים מלפני אלפי שנים. הוא לא ספרם של הדתיים. התנ"ך הוא הבסיסלזהות הישראלית של כולנו.

את זאת לא אני אומר אלא מנסחי מגילת העצמאות שלמדינת ישראל, ובראשם דוד בן גוריון:

אני מצטט:"בארץ־ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתיתוהמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל ־ אנושייםוהוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי".

 

 

התנ"ך מבטא את הזיקה שלנו לארץ ישראל. לא זיקה היסטורית לבדה אלאזיקה תרבותית ורוחנית. הוא מעיד על כוח היצירה הרוחנית היהודית, שיכול להתקיים רקבארץ הזו. התנ"ך מהווה אפוא ביטוי לצורך שלנו להתקיים כאן בארץ, כדי להאירלעולם את רוחנו המיוחדת.

אבל לא זו בלבד. אופייה הדמוקרטי של המדינה, המנוסח במגילת העצמאות(למרות שהמילה דמוקרטיה לא נזכרת בה), מבוסס על התנ"ך, על חזונם של נביאיישראל:

אני מצטט: "מדינת ישראל... תהא מושתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם שלנביאי ישראל".

התנ"ך הוא הבסיס לדמוקרטיה הישראלית. דברי הנביאים, ובפרט חזונם עלמלכות ישראל שמקדמת משפט וצדקה, שדואגת ליתומים ולאלמנות, לעניים

 

ולזקוקים לסיוע, הם המודל של מדינת הרווחה שאנו שואפים להיות. התנ"ךהוא הבסיס לכבוד האדם וחירותו, שהפך לאבן יסוד בפסיקת בית המשפט העליון. כל זהנובע מן הקביעה שהאדם נברא בצלם אלוהים, וערכו אינו ניתן להמרה.

כְּשֶׁאָנוּ מְנֻכָּרִים לַתָּנָ"ךְ, אָנוּ מְנֻכָּרִים לַסִּפּוּרהַצִּיּוֹנִי וְלַזֶּהוּת הַיְּהוּדִית, ושומטים את הקרקע מתחת לקיום שלנו כאןבארץ.

 

צו השעההוא להשיב את התנ"ך אל תודעתנו ואל ליבנו. עלינו לפעול כולנו לשם כך, למעןביצור עתידנו כאן בארץ.

אני מברך את השותפים לבניית הערב הזה מנהלת בית הספר סמדר חדד לרכז התנךקובי והצוות הנהדר העושה לילות כ-ימים למען בית הספר וקידום לימוד התנ"ך בו.

 

לסיום- לאור הגלים והמשברים העוברים עלינו, אנינושא תפילה למרומים, שיצליח האל דרכנו ויאיר אותה באור יקרות, ויקויים בנו הפסוק :". וּמְצָא חֵן וְשֵׂכֶל טוֹב בְּעֵינֵי אֱלֹקִים וְאָדָם "

 

ואתם התלמידים מיטב הנוער, הפיקו את המירב מימים אלו, הקשיבו והחכימו  כדברי נחמיה בימי שיבת ציון " וְשׂוֹם שֶׂכֶל וַיָּבִינוּ בַּמִּקְרָא."

אני מברך אותכם בברכת הדרך עלו והצליחו."

ישראל קריסטל- מנכ"ל החברה לחקר המקרא.